طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش کولینگ تاور،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)

طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش کولینگ تاور،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)

سلام خوش آمدید

فروش قطعات برج خنک کننده(تجهیزات داخلی کولینگ تاور)

هر تجهیز صنعتی، پس از مدتی استفاده باید در چرخه تعمیرات و نگهداری قرار بگیرد. تعمیرات و نگهداری یا Preventive maintenance که به سرویس های پیشگیرانه نیز معروف است، یکی از روش هایی است که به کمک آن میتوان عمر تجهیزات صنعتی و ضریب آماده بکاری آنها را افزایش داد. در کشورهای پیشرفته که قیمت تجهیزات صنعتی و هزینه از کار افتادن خط تولید بسیار بالا است، واحد های PM شرکت ها، به صورت منظم و با وسواس شدید عملیات تعمیرات و نگهداری را انجام می دهند. علت این کار این است که شرکت های بزرگ و موفق دنیا به مرور زمان متوجه شده اند ضرری که در صورت خرابی یک دستگاه به آنها تحمیل می شود، خیلی بیشتر از هزینه تعمیرات و نگهداری و مدیریت قطعات یدکی(Spare part) است.

تعمیرات و سرویس برج خنک کننده باعث افزایش عمر مفید و راندمان خنک کاری می شود

تعمیر و بازرسی برج خنک کن در بیشتر شدن طول عمر آن تاثیر زیادی دارد

از بین تجهیزات خط تولید، برج خنک کننده به خاطر اینکه وظیفه انتقال حرارت را بر عهده دارد، همیشه یک بخش بسیار حیاتی و مهم در فرآیند تولید است.

به عنوان مثال اگر کولینگ تاوری که دمای آب کوره القایی و تابلو کوره را کم می کند، از کار بیافتد، ممکن است کوره ذوب القایی خراب و یا حتی منفجر شود. یا اگر برج خنک کن که به چیلر جذبی یا تراکمی وصل شده، به خاطر خراب شدن بعضی از قطعات، نتواند دمای آب را به مقدار مورد نظر کم کند، چیلر به مرور زمان آسیب می بیند و دمای خروجی از چیلر هم به مقدار دلخواه نمی رسد.

برج خنک کن برای کمپرسورها، کولینگ تاور صنایع غذایی و کارخانجات رب گوجه، برج خنک کننده کارخانه تولید فولاد و موارد دیگر، همگی در خط تولید کارخانه اهمیت بسیار زیادی دارند و به همین سبب، باید تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه و تامین قطعات یدکی و رزرو کولینگ تاور با دقت زیادی انجام شود. البته تعمیرات و نگهداری به این معنا نیست که همیشه باید یک قطعه مثل پکینگ یا فن و لوور برج خنک کن را تعویض کنیم. در بیشتر مواقع، بازرسی و بازدید از برج کولینگ تاور برای بررسی وضعیت عملکرد آن، کافی است. مثلا وضعیت گرفتگی پکینگ ها یا لرزش و سر و صدای فن را در بازدید و بازرسی می توان متوجه شد و اگر شرایط فیلینگ ها، فن و موتور، درایو شفت یا تسمه پولی مناسب باشد، نیازی به تعویض این قطعات نداریم.

اجزا و قطعات برج خنک کننده مدار باز مکعبی

اجزا و قطعات برج خنک کننده

برج های خنک کننده (کولینگ تاور) صرف نظر از تقسیم بندی های متفاوتی که در خصوص انواع آن وجود دارد، دارای قطعات یدکی مشابهی هستند. یکی از مهمترین فعالیت های واحد نت یا PM، تعمیرات دوره ای برج خنک کن است که در صورت انجام صحیح، موجب افزایش طول عمر کولینگ تاور و بالا رفتن راندمان آن می شود. در این بخش لینک مربوط به توضیحات در خصوص اجزاء اصلی برج خنک کننده از جمله پکینگ، قطره گیر، فن و غیره جهت مطالعه همراهان گرامی قرار گرفته است.


پکینگ کولینگ تاور(Cooling tower fill)

فیلینگ یا پکینگ پلیمری به عنوان یکی از مهمترین قطعه های سیستم خنک کاری شناخته می شود. در حدود 40 سال پیش، اکثر برج های خنک کننده دارای پکینگ چوبی و در بعضی از موارد فیلینگ فلزی بودند. با پیشرفت تکنولوژی پلیمر، تولید پکینگ های با راندمان بالا از جنس پی وی سی(PVC) و پلی پروپیلن(PP) آغاز شد. فیلینگ پلیمری که دارای دو نوع فیلم و اسپلش بود به خاطر عمر مفید بیشتر از چوب، سطح تبخیر بیشتر در واحد حجم و امکان نصب و تعویض آسان، به سرعت جایگزین پکینگ چوب اشباع شد. 

مساله اصلی در زمان خرید و استعلام قیمت پکینگ، انتخاب نوع پکینگ مناسب بر اساس شرایط آب برج خنک کننده، و سطح مفید تبخیر است. به همین علت در زمان انتخاب فیلینگ کولینگ تاور، باید بین سطح مفید تبخیر که باعث اضافه و کم شدن توان سرمایش برج خنک کن می شود، و گرفتگی و رسوب پکینگ ها، موازنه ای برقرار شود.

به عنوان مثال اگر در پروژه ای که آب ورودی به برج خنک کن سخت است و املاح کربنات کلسیم دارد، از پکینگ فیلم گام 12 استفاده شود(بیشترین سطح مفید تبخیر در بین پکینگها) راندمان برج خنک کننده بسیار بالا میرود ولی در مدت کوتاهی باید Cooling tower را کاملا از مدار خارج کرد تا رسوب پکینگ ها با اسید شویی گرفته شود یا پکینگ ها عوض گردد. این توقف های پشت سر هم و هزینه زیاد تعویض پکینگ به ضرر خریدار است و باعث مشکل در خط تولید می شود. در عین حال اگر پکینگ های رسوب گرفته عوض نشوند در طول 2 الی 3 ماه، ظرفیت خنک کاری برج به سرعت کم شده و در بعضی موارد به کمتر از 40% ظرفیت طراحی شده کولینگ تاور می رسد. در نقطه مقابل نمونه پکینگ نت اسپلش یا تریکل اسپلش(Cooling tower net splash fill) وجود دارد که عمر مفید آن بسیار بالا است و در مقابل رسوب مقاوم است و سطح مفید تبخیر قابل قبولی هم دارد.

در تصویر زیر، نمونه پکینگ نامناسبی که به خاطر رسوب و شرایط آب از بین رفته و همچنین نمودار انتخاب فیلینگ نشان داده شده است.

شکستگی فیلینگ کولینگ تاور و تعویض کردن آن

نمونه پکینگ فیلم آسیب دیده به خاطر رسوب و شرایط آب برج خنک کننده

 

بررسی انواع فیلینگ و مدیا در برج خنک کننده

راهنمای انتخاب پکینگ کولینگ تاور بر اساس راندمان خنک کردن و سختی آب

لینک مطالب تخصصی این سایت در مورد پکینگ و فیلینگ برج خنک کننده به این شرح است :

مشخصات فنی و قیمت فیلینگ نت اسپلش ضد رسوب آلمانی

آشنایی با پکینگ فیلم برج خنک کن و تفاوت PP و PVC 

پکینگ نت اسپلش و تریکل اسپلش درجه 1 مشابه نمونه آلمانی

تصویر نمونه پکینگ تریکل اسپلش ضد رسوب PP

 

فیلینگ با کیفیت فیلم از جنس PP

تصویر نمونه پکینگ فیلم گام 19 PP

فن برج خنک کننده(پره و بلید فایبرگلاس/کامپوزیت)

وظیفه اصلی فن کولینگ تاور ایجاد جریان هوا در داخل برج است. پایه و اساس کارکرد برج خنک کن نیز به دلیل تبخیر سطحی است که بر اثر برخورد هوا و آب ریخته شده در پکینگ ها اتفاق می افتد. به همین دلیل اگر پره برج خنک کننده درست کار نکند و هوا را در داخل کولینگ تاور به جریان نیاندازد، توان سرمایش و ظرفیت کولینگ تاور به سرعت افت می کند و دمای آب خارج شده از برج خنک کننده بالا خواهد رفت. علاوه بر این اگر بلید ها در زاویه حمله درستی قرار نگرفته باشند و یا به خوبی بالانس نشده باشند، کل بدنه cooling tower دچار لرزش شدید می شود و میزان آمپر مصرفی الکترو موتور هم افزایش پیدا می کند و موتور به اصطلاح آمپر می کشد. با این توضیحات مشخص است که ایراد در Fan برج خنک کننده می تواند مشکلات زیادی را به همراه بیاورد. واضح است که در این شرایط برای تعویض فن، تعمیرات پره و یا انتخاب و خرید و استعلام قیمت فن فایبرگلاس ایرفویل باید از مشاوره افراد متخصص بهره مند شد. مهمترین اطلاعاتی که در زمان طراحی، استعلام قیمت و تعویض فن لازم است عبارت اند از :

1- دبی و مقدار هوای جابجا شده توسط فن

2- مقدار فشار مورد نظر پره ها و بلید

3- قطر فن یا قطر فن استک

ما آمادگی داریم علاوه بر طراحی و ساخت فن های فایبرگلاس با مشخصات فنی مورد نیاز مشتری تا قطر 8 متر، از روی پره ها و بلید های موجود فایبرگلاس که آسیب دیده و یا سوخته اند، مهندسی معکوس انجام دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره در زمینه خرید و ساخت فن کامپوزیت و استعلام قیمت پره و فن برج خنک کن با شماره 09124780268 تماس حاصل فرمائید.

لینک مطالب تخصصی بخش فن و پره ایرکولر و برج خنک کننده فایبرگلاس و کامپوزیت:

تولید فن و پره ایرکولر

مشخصات فنی و قیمت فن و پره برج خنک کن

انواع پروفیل فن فایبرگلاس-کامپوزیت

فن ساخته شده از روی نمونه خارجی

نمونه پره های مهندسی معکوس و کپی شده فایبرگلاس از روی نمونه های خارجی به سفارش کارفرما


قطره گیر، شبنم گیر و لوور برج خنک کنندهCooling tower drift eliminator and louver/   

وظیفه قطره گیر یا شبنم گیر در برج خنک کننده، جلوگیری از پرتاب قطرات آبی است که به همراه هوا بعد از رد شدن از پکینگ به سمت فن کولینگ تاور می روند. در واقع قطره گیر باعث کاهش هدر رفتن آب در برج خنک کن و در عین حال موجب جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدن و خوردگی فن، موتو و گیربکس کولینگ تاور می شود. قطره گیر یا شبنم گیر برج، معمولا از دو جنس PP و PVC ساخته می شوند. شبنم گیر(drift eliminator) جنس پی پروپیلن یا پ پ، مقاومت بالاتری نسبت به دما و خوردگی نسبت به قطره گیر پی وی سی دارد ولی در عین حال قیمت آن بسیار گرانتر است. در تصویر زیر تفاوت جنس PP و PVC در قطره گیر برج خنک کن را می توان مشاهده کرد.

انواع شبنم گیر در برج خنک کن

همچنین قطره گیر از نظر شکل ظاهری به دو نوع لانه زنبوری یا شبکه ای و قطره گیر تیغه ای یا پروفیلی تقسیم می شود. معمولا قطره گیر تیغه ای در برج های خنک کننده صنعتی استفاده می شود. در تصویر زیر مقایسه ای بین قطره گیر شبکه ای و شبنم گیر پروفیل دار تیغه ای انجام شده است.

قطره گیر تیغه ای پ پ و نم گیر لانه زنبوری پی وی سی

لوور برج خنک کن نیز در حقیقت مانند قطره گیر است ولی ضخامت کمتری دارد. در کولینگ تاور های صنعتی از لوور های تیغه ای کامپوزیت و فایبرگلاس استفاده می شود. اما در برج خنک کن پکیج معمولا از لوور لانه زنبوری استفاده می شود.

مشخصات فنی و قیمت شبنم گیر، لوور و قطره گیر کولینگ تاور - برج خنک کن


ساخت و فروش درایو شفت کولینگ تاور

در برج های خنک کن صنعتی به ویژه کولینگ تاورهای مونتاژ در محل - Field erected cooling tower - (بتونی و فایبر گلاسی) عموما موتور در خارج از دهانه فن استک قرار می گیرد. در این موارد برای انتقال گشتاور تولید شده توسط موتور به فن برج خنک کن، از درایو شفت استفاده می شود. در حقیقت درایو شفت در برج خنک کننده استفاده می شود که قطر فن و پره ها بیش از 3 تا 4 متر است. در این موارد و به دلیل طول زیاد، دقت در تولید و نصب درایو شفت از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در صورت عدم تنظیم مناسب، درایو شفت پس از مدتی صدمه دیده و به اصطلاح بریده می شود و در عین حال می تواند به گیربکس صدمه بزند. با این توضیحات بالانس استاتیک و دینامیک درایو شفت کولینگ تاور نقش موثری در کیفیت و دوام آن دارد.

Cooling tower drive shaft


رسوب گیر برج خنک کننده فایبرگلاس صنعتی

به خاطر اینکه سطح آب سفره های زیر زمینی پایین رفته است و بحران کم آبی در تعداد زیادی از شهرهای ایران، بوجود آمده است، مقدار متوسط سختی آب به طرز قابل توجهی زیاد شده است. سختی آب باعث می شود به مرور زمان، در قطعات برج خنک کننده مثل پکینگ، نازل و قطره گیر، رسوب و گل و لای جمع می شود. خراب شدن، گرفتگی و رسوب پکینگ و نازل بشدت راندمان کولینگ تاور را کم می کند. یک مشکل دیگر رسوب، این است که لوله های مسیر خنک کاری به مرور زمان گرفته می شوند و خط تولید و دستگاه ها نمی توانند حرارت را به صورت کامل دفع کنند. در نتیجه عمر مفید تجهیزات به شدت کاهش پیدا می کند و واحد تعمیرات و نگهداری دچار معضلات زیادی خواهد شد. نتیجه بیش از 10 سال تجربه ما در صنعت خنک کاری و برج خنک کن، و همکاری با شرکت دانش بنیان ری موج، به تولید اولین سیستم تخصصی ضد رسوب برج خنک کننده(سختی گیر کولینگ تاور) انجامید. این دستگاه مدرن رسوب گیر، با قرار گرفتن در حوضچه برج خنک کن از ایجاد رسوب جدید جلوگیری می کند و در عین حال، رسوب های قبلی را هم به مرور زمان از بین خواهد برد.

تولید و فروش درایو شفت برج خنک کننده و شفت کامپوزیت کولینگ تاور


فروش قطعات برج خنک کن و سایر تجهیزات

فروش برج خنک کن صنعتی و مسکونی

فروش پکینگ PVC برج خنک کن

فروش پکینگ PP برج خنک کننده

فروش پکینگ فیلم کولینگ تاور

فروش پکینگ اسپلش ضد رسوب آلمانی برج خنک کن

فروش قطره گیر پی وی سی برج خنک کن

فروش قطره گیر PP برج خنک کننده

ساخت و تامین فن استک صنعتی برج خنک کن

تولید و فروش درایو شفت کولینگ تاور

ساخت درایو شفت فیبر کربن و کامپوزیت

محمد قربانعلی بیک

09124780268

02166561974

02166129745

 

وبسایت شرکت آراکو

کانال آپارات ویدئو و فیلم آموزشی برج خنک کن 

 

سایر قطعات و تجهیزات برج خنک کننده

اطلاعات فنی و قیمت نازل برج خنک کننده

دانلود جزوه، کتاب(پرزنتیشن، مقاله) فارسی معرفی و مقایسه قطعات برج های خنک کن صنعتی و تجاری 

نظرات (۱)

  • یحیی سرابی
  • در مورد اینکه پکینگ ها با هم چه فرق هایی دارن هم میشه توضیح بدید؟

    مثلا این پکینگ ها که آریا بنیز به نام تریکل اسپلش آلمانی میفروشه آیا واقعا با فیلینگ فیلم لونه زنبوری فرق داره و عمرش بیشتر هست؟

    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    در مورد سوالی که پرسیدید باید خدمتتون عرض کنم تا جایی که بنده اطلاع دارم در حال حاضر هیچ نوع پکینگی چه فیلم و چه اسپلش از آلمان وارد نمیشود و کلیه مدیا هایی که برای برج خنک کننده استفاده میشود تولید داخل است. البته از روی نمونه آلمانی ممکنه کپی کرده باشند. به صورت کلی پکینگ های نت اسپلش ضد رسوب، عمر بیشتری از پکینگ های فیلم دارند. البته مقدار بیشتر بودن عمر مفید آنها به کیفیت سازنده فیلینگ و پر کننده کولینگ تاور هم بستگی دارد. 
    در مورد تفاوت انواع پکینگ ما یک مقاله تخصصی در این مورد نوشتیم که لینک این مطلب را برای شما دوست عزیز قرار خواهم داد.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

    فروش و استعلام قیمت برج خنک کننده
    فروش پکینگ نت اسپلش NC 20 آلمانی
    طراحی برج خنک کن فایبرگلاس کانتر فلو
    پروانه و فن فایبرگلاس کولینگ تاور
    تولید فن و پره کامپوزیت ایرکولر
    دانلود کتاب و استاندارد برج خنک کننده
    فروش پکینگ فیلم PVC و PP کولینگ
    کاهش مصرف آب برج خنک کن
    ساخت و قیمت کولینگ تاور هیبرید
    برج خنک کن مدار بسته و کویل گالوانیزه
    مشاوره انتخاب برج خنک کننده صنعتی
    شماره تماس(قربانعلی بیک) : 09124780268
    شماره تماس شرکت : 02166129745

    آخرین نظرات